Child Focus mag voortaan gebruikmaken van digitale schermen van Belfius om opsporingsberichten te verspreiden

sep 13 2024

Child Focus opende vorig jaar 2.022 nieuwe verdwijningsdossiers. Bij de verdwijning van een minderjarige werkt de organisatie nauw samen met de politie en het parket om het kind zo snel mogelijk terug te vinden. In sommige gevallen wordt een opsporingsbericht verspreid om het grote publiek alert te maken. De organisatie is constant op zoek naar manieren om dit zo snel en efficiënt mogelijk te doen. Vanaf vandaag mag Child Focus hiervoor rekenen op Belfius, die haar 1.341 digitale schermen over heel België ter beschikking stelt.

Child Focus en Belfius slaan de handen in elkaar om digitale opsporingsberichten te verspreiden. Belfius is een van de bankinstellingen met de meeste fysieke bankkantoren in België en stelt haar netwerk aan digitale schermen ter beschikking aan Child Focus. Dit netwerk bestaat uit 1.341 schermen, waarvan 366 zichtbaar vanop straat. De organisatie zal op deze manier heel snel het grote publiek kunnen bereiken dat mogelijks dankzij een getuigenis het onderzoek vooruit kan helpen.

Zo’n samenwerking brengt tal van voordelen met zich mee. De zichtbaarheid van een opsporingsbericht wordt verhoogd. Child Focus kan zo in korte tijd honderdduizenden mensen bereiken. Aangezien het snel kan worden ingezet, wordt er ook tijd en efficiëntie gewonnen. De informatie wordt heel snel verspreid, maar even snel weer verwijderd van zodra de minderjarige wordt teruggevonden.

“De eerste uren na de verdwijning van een kind zijn cruciaal. Child Focus zet dan alles in om het kind zo snel mogelijk terug te vinden. De nieuwe samenwerking met Belfius opent deuren om opsporingsberichten efficiënt en snel te kunnen verspreiden. We hopen deze samenwerking nog vele jaren verder te kunnen zetten.” Nel Broothaerts, algemeen directeur bij Child Focus.

Klaarstaan voor mensen zit in het DNA van Belfius. We willen niet alleen dromen van gezinnen waarmaken, het is onze verantwoordelijkheid om alles te doen wat mogelijk is als het noodlot toeslaat. Met dit engagement zetten we onze schouders onder het onmisbare werk van Child Focus. Ons bankkantorennetwerk krijgt een extra doel en we helpen Child Focus om met onze lokale nabijheid een positief verschil te maken.” Marc Raisière, CEO bij Belfius.

 

Heb je interesse om samen met je bedrijf affichagepartner te worden van Child Focus? Bekijk hier hoe het kan: https://childfocus.be/nl-be/Onze-partners/Partner-worden

Perscontact

Child Focus: Selyna Ayuso Ferrandiz – Public Relations Manager – 0473/81.17.82 - selyna.ayusoferrandiz@childfocus.org