mei
25
2018
In het kader van de Internationale Dag van Vermiste Kinderen (25 mei) lanceert Child Focus een nieuwe campagne. In een tv- en radiospot worden de kijkers en luisteraars meegenomen in de herinneringen van ouders aan hun vermiste kinderen. Het is een sensibiliseringscampagne die mensen het emotionele verhaal achter de nuchtere opsporingsberichten wil tonen.
In de tv-spot – die werd geregisseerd door de meermaals bekroonde Vlaamse regisseur Fien Troch – volgen we het dagelijkse leven van een koppel en hun zoontje. Maar op het einde blijkt dat elke scène slechts een herinnering is aan een kind dat vermist is. De muziek werd voorzien door de Amerikaanse muziekproducent Johnny Jewel die zijn muzikale bijdrage ook leverde aan onder andere de film Drive en de serie Twin Peaks.
Op radio komen ouders van vermiste kinderen aan het woord die zelf vertellen over een mooie herinnering. Een herinnering die in leven wordt gehouden door alle mensen die de opsporingsberichten delen en zo mee zoeken naar vermiste kinderen. De spots worden dan ook toepasselijk afgesloten met de hoopvolle boodschap ‘Zolang we blijven zoeken, zijn vermiste kinderen nog bij ons’.
De spots lopen op meerdere TV-, radio- en onlinekanalen van 21 tot 27 mei. De tv-spot werd ontwikkeld voor Child Focus in België, maar zal ook door haar zusterorganisaties in Roemenië en Zwitserland worden ingezet. Daarnaast zal ook de overkoepelende organisatie ‘Missing Children Europe’ de spot online verspreiden.
Child Focus dankt de enthousiaste medewerkers van het full service marketingbureau Wunderman voor de pro bono samenwerking, die al meerdere internationaal bekroonde campagnes opleverde.
Meer info
Wunderman - Pieter Staes, Creative director: +32479777867