Zolang we blijven zoeken, zijn vermiste kinderen nog bij ons

Zolang we blijven zoeken, zijn vermiste kinderen nog bij ons

mei 15 2019

In het kader van de jaarlijkse Internationale Dag van de Vermiste Kinderen (25 mei), lanceert Child Focus opnieuw een campagne. In een tv- en radiospot worden de kijkers en luisteraars, voor het tweede jaar op rij, meegenomen in de herinneringen van ouders aan hun vermiste kinderen. Het is een sensibiliseringscampagne die mensen het emotionele verhaal achter de nuchtere opsporingsberichten wil tonen.

In de tv-spot – die werd gerealiseerd door de meermaals bekroonde Vlaamse regisseur Fien Troch – volgen we het dagelijkse leven van een koppel en hun zoontje. Maar op het einde blijkt dat elke scène slechts een herinnering is aan een kind dat vermist is. De muziek werd voorzien door de Amerikaanse muziekproducent Johnny Jewel die zijn muzikale bijdrage ook leverde aan onder andere de film Drive en de serie Twin Peaks.

Op de radio komen ouders van vermiste kinderen aan het woord die zelf één van hun mooiste herinneringen aan de luisteraars vertellen. Een herinnering die in leven wordt gehouden door alle mensen die opsporingsberichten delen en zo mee helpen zoeken naar vermiste kinderen. De spots worden dan ook toepasselijk afgesloten met de hoopvolle boodschap ‘Zolang we blijven zoeken, zijn vermiste kinderen nog bij ons’.

De spots lopen op meerdere TV-, radio- en onlinekanalen van 18 tot 26 mei. De tv-spot werd ontwikkeld door Child Focus voor België, maar zal daarnaast ook worden verspreid door Missing Children Europe, de Europese Federatie voor Vermiste en Seksueel Uitgebuite Kinderen.

Naast de spots werd ook een sterke affiche ontwikkeld voor deze campagne. Deze affiche is te zien in verschillende dagbladen en tijdschriften en wordt door onze vrijwilligers verdeeld in diverse winkels in alle uithoeken van België.

Onze vrijwilligers verdelen ook massaal meer dan 100.000 stoffen vergeet-mij-nietjes en stickers, het internationaal symbool van herinnering en hoop.

Child Focus dankt de enthousiaste medewerkers van het full marketingbureau Wunderman Thompson Antwerp voor de pro bono samenwerking, die al meerdere internationaal bekroonde campagnes opleverde.

Contact

Nel Broothaerts – Directeur Preventie en Ontwikkeling – 0479/631690