1. Hoe organiseer ik een inzamelactie ten voordele van Child Focus?

Je vindt hier alle info terug om een eigen actie te organiseren:

Raadpleeg de pagina

2. Zijn mijn giften fiscaal aftrekbaar

Raadpleeg onze FAQ over fiscale attesten 

Let op: sinds 2024 zijn we wettelijk verplicht om jouw attest te koppelen aan je rijksregisternummer of ondernemingsnummer, zodat jouw gift automatisch op je belastingaangifte terechtkomt (Wet van 18/12/2023, Titel 7, Art. 68).

Bezorg ons jouw rijksregisternummer:

Jouw gegevens worden uitsluitend gebruikt voor het fiscale attest en nooit doorgegeven aan derden zonder jouw toestemming.

Heb je nog vragen over het fiscale attest? Raadpleeg onze aparte FAQ. Geen antwoord gevonden? Mail ons naar service@childfocus.org.

3. Iemand kwam aan mijn deur of sprak me aan in de winkel over het werk van Child Focus. Kan ik dit vertrouwen?

Ja, we werken samen met student-ambassadeurs die door Child Focus zijn opgeleid. Ze moedigen mensen aan om maandelijkse schenkers te worden, aan huis of in winkels zoals Delhaize, Lidl, Albert Heijn en Carrefour. Dit stelt Child Focus in staat om haar financiële onafhankelijkheid te behouden.

Ze aanvaarden nooit contant geld en registreren enkel mensen die maandelijks willen bijdragen. Na jouw inschrijving ontvang je een bevestigingsmail met je SEPA-mandaat. De maandelijkse giften starten automatisch.

Liever een eenmalige gift?

Klik hier om een gift te doen.

Ik doneer

Elke gift vanaf een jaarlijks totaal van minstens € 40 is fiscaal aftrekbaar. Voor jouw fiscaal attest hebben we je adres en rijksregisternummer nodig. Meer info vind je in onze FAQ.

4. Ik werd opgebeld met de vraag om Child Focus te steunen. Kan ik dit vertrouwen?

Ja, een van onze partneragentschappen kan jou contacteren:

  • The Crew (+32 4 66 91 06 67 / +32 2 828 02 89) belt bestaande schenkers om hen te bedanken en te vragen of ze hun gift willen verhogen of opnieuw activeren.
  • Activate en Pepperminds bellen nieuwe schenkers op na een inschrijving aan de deur of in de winkel om hun gegevens te controleren en hun maandelijkse steun te bevestigen.

Vragen? Contacteer ons via mail service@childfocus.org of telefoon 02 475 44 36.

5. Iemand belde me met een aanbod voor kantoormateriaal t.v.v. Child Focus. Klopt dat?

Waarschijnlijk gaat het om de firma Buy Aid, die kantoorartikelen verkoopt en daarbij goede doelen steunt, waaronder Child Focus. Je vindt hun producten terug op hun website.

Vragen? Contacteer ons via mail service@childfocus.org of telefoon 02 475 44 36.

Dank voor jouw steun! Elke gift telt.

6. Hoe pas ik mijn domiciliëring aan?

Wil je jouw maandelijkse bedrag aanpassen, een nieuw rekeningnummer doorgeven of je SEPA-domiciliëring stopzetten? Geef het ons door via mail service@childfocus.org of per post Houba de Strooperlaan 292, 1020 Brussel: 

  • Jouw voor- en achternaam
  • Jouw volledige adres
  • De unieke code van je mandaat (begint met CFPP, ACTCF, CFUP of CFRL)
  • Jouw verzoek (aanpassing bedrag, wijziging rekening, stopzetting)
  • Indien van toepassing: de reden van stopzetting (bv. financiële reden ...)

Met deze informatie kunnen we je fiche terugvinden en aanpassen in onze databank.

7. Ik heb een andere vraag.

Neem gerust contact met ons op.

Ethische Fondsenwerving vzw (RE-EF)

De toekenning van het RE-EF label houdt in dat al onze donateurs, medewerkers en personeelsleden minstens jaarlijks op de hoogte worden gehouden van wat er met de ingezamelde fondsen gebeurt. Ons jaarverslag is een concrete toepassing van dit recht op informatie. Meer weten? Kijk op www.re-ef.be.

Stuur een mail naar service@childfocus.org indien je nog vragen zou hebben over de fondsenwervende acties van Child Focus.

 

Image Child